Lapse arengu hindamine

Lapse arengu hindamise eesmärk

Lapse arengu hindamise eesmärk on saada lapse kohta infot, mida saab kasutada:

  • õppe- ja kasvatustegevuste kavandamisel ja õppekava arendamisel;
  • lapse individuaalsel arendamisel;
  • lapse kohta tagasiside andmisel lapsevanemale.

 

Lapse arengu hindamise põhimõtted

  • Lapse arengu analüüsimisel lähtutakse lapse indivuaalsest arengust ning Koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas ja Tallinna lastesõim Hellik õppekavas välja toodud lapse arengu eeldavatest tulemustest.
  • Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad üldoskused ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade tulemused.
  • Lasteasutuse pedagoogiline nõukogu otsutsab, milliseid meetodeid kasutada lapse arengu hindamisel.
  • Lapse lastesõime tulekul hakkab rühma õpetaja koostama lapse enda arengumappi, mida täiendadakse pidevalt (kuni lapse lasteaeda minekuni) ja mis on abimaterjaliks lapse arengu jälgimisel.
  • Vähemalt üks kord aastas annab rühma õpetaja lapsevanemale tema lapse edenemise kohta tagasisidet - vestlus lapsevanema ja rühma õpetajate vahel.
  • Lapse arengu hindamisel kasutatakse kõige enam vaatlusmeetodit ja laste tööde analüüsi. Tunnustatakse toimetulekut ja arenemist (edasiminek). Lapse arengut kirjeldatakse lapsest endast lähtuvalt, väärtustades saavutatut.
  • Arengukirjelduse koostamisel ja sõnalise hinnangu andmisel on orientiiriks lapse arengu eeldatavad tulemused kahe-, kolme aastaseks saamisel.
  • Lapse arengu eeldatavaid tulemusi ei käsitleta kõigile kohustuslikuna, need on teatud üldtunnustatud tähised, mis aitavad kavandada lapse arenguks vajalikke tegevusi.
  • Rühmaõpetajad tutvustavad lapsevanemale lapse arengu jälgimise põhimõtteid ja korraldust.